Батьківські збори
Тема. Як
виховати у дитини любов до читання.
Мета: розповісти батькам про роль книги в розвитку
інтелектуальних
умінь дитини; довести батькам
значення уміння читати для успішного навчання
дитини по всіх предметах; дати рекомендації
батькам по вдосконаленню техніки читання та розвитку читацького
інтересу у дітей. Коментар: класний керівник готує анкети для учнів та батьків, пам'ятки для учнів, рекомендації та поради
для батьків.
Анкета для учнів
1.
Як ти вважаєш
чи може людина жити без книги?
2. Чи подобається тобі читати книги?
3.
Які книги ти
читаєш із задоволенням?
4. Чи подобається тобі отримувати книги в подарунок?
5.
Яку книгу ти
тепер читаєш?
6. Тобі її подарували чи ти узяв її в бібліотеці?
7.
У вас дома
багато книг?
8. Які дитячі книги є у вашій домашній бібліотеці?
Анкета для батьків
1.
Чи подобається
вашій дитині читати книги?
2.
Скільки часу
вона проводить за книгою?
3.
Ви переконуєте
свою дитину читати чи вона робить це без примусу?
4. Перевагу яким книгам вона віддає?
5. Як ви заохочуєте її читацькі прагнення?
6.
Чи даруєте ви
своїй дитині книги?
7.
Чи є у вас із
цього приводу якісь переконання?
8. Чи обговорюєте ви зі
своєю дитиною прочитане?
9.
Чи вважаєте ви
себе активним читачем?
10. Чи являєтесь ви прикладом для своєї дитини в читанні книг?
Пам'ятка для учнів «Правила читання»
1.
Якщо хочеш
навчитися читати добре, читай не менше 10—15 хвилин на день.
2.
Не читай
лежачи, вибери зручну позу для читання.
3.
Під час читання
прибери відволікаючі предмети, вимкни телевізор.
4.
Якщо книга
виявилась захопливою, і тобі хочеться почитати довше, зроби перерву, використай
її для фізкультурної паузи.
5.
Звертай увагу
на вчинки героїв; аналізуй їх, роби для себе висновки.
6.
Вчися у героїв
прочитаних книг хорошим манерам і хорошим вчинкам.
7.
Якщо ти вирішив
перервати читання до наступного разу, поклади в книгу закладку. Ця книга,
можливо, буде цікава не лише тобі, але іі іншим людям. Вони повинні взяти її в
руки чисту і охайну.
8.
Ділися із
друзями інформацією про цікаву і захоплюючу книгу.
Пам'ятка
для учнів «Як готувати домашнє завдання по читанню»
1.
Уважно прочитай
назву твору.
2.
Подивися, хто
автор твору.
3.
Уважно прочитай
весь текст.
4.
Відзнач олівцем
ті слова, зміст яких тобі незрозумілий.
5.
Знайди
пояснення незрозумілих слів у словнику або спитай у дорослих.
6. Подумай над тим, яка основна думка даного тексту.
7.
Уважно прочитай
запитання наприкінці тексту і постарайся на них відповісти за допомогою
тексту.
8. Склади план переказу тексту.
9. Підготуй переказ тексту вголос (від іншої особи).
10.
Не дивлячись в
текст, пригадай дійових осіб тексту.
11. Дай героям характеристики, враховуй і власну думку
12.
Вислови свою
думку щодо прочитаного тексту, поділи ся цією думкою зі своїми рідними. їм це
буде цікаво.
Рекомендації
батькам щодо розвитку читацького інтересу у дітей
1.
Прищеплюйте
дитині інтерес до читання з раннього дитинства.
2.
Купуючи книги,
вибирайте яскраві по оформленню і цікаві за змістом.
3.
Систематично
читайте дитині. Це сформує у неї звичку щоденного спілкування із книгою.
4.
Обговорюйте в
родині прочитану дитячу книгу.
5.
Розповідайте
дитині про автора прочитаної книги.
6.
Якщо ви читаєте
дитині книгу, прагніть перервати читання на самому захоплюючому епізоді.
7.
Пригадуючи із
дитиною зміст прочитаного, навмисно його спотворюйте, щоб перевірити, як вона
запам'ятала текст.
8.
Радьте своїй
дитині книги свого дитинства, діліться своїми дитячими враженнями від читання
тієї або іншої книги, співставляйте ваші та її враження.
9. Влаштовуйте вдома дискусії щодо прочитаних книг.
10. Купуйте по можливості, книги авторів, що подобаються дитині, оформляйте її особисту бібліотеку. Виховуйте дбайливе ставлення до книги, демонструю чи книжні реліквії своєї сім'ї.
10. Купуйте по можливості, книги авторів, що подобаються дитині, оформляйте її особисту бібліотеку. Виховуйте дбайливе ставлення до книги, демонструю чи книжні реліквії своєї сім'ї.
Даруйте дитині книги із дарчим надписом, теплими побажаннями. Через роки це
стане їй щасливим нагадуванням про рідний дім, і близьких людей.
Хід зборів
Бесіда.
Шановні батьки! Загальновідомо, що для успішного навчання дитини по всіх
предметах необхідно уміти добре читати, мати інтерес до книги. Інколи дитині
важко розв'язати задачу тільки тому, що не уміє його правильно прочитати.
Грамотне письмо також пов'язане з навичками читання.
У початковій школі учні починають читати самостійно, їм дозволяють брати
книги зі шкільної бібліотеки. У багатьох дітей з'являється власна домашня
бібліотека. Діти розказують одне одному про прочитані книги. їм хочеться бути
схожими на улюблених літературних героїв.
Всі батьки знають про користь читання, тому цілком природна і законна їх
тривога, якщо дитина не любить книги. «Що треба зробити, щоб дитина полюбила
читання? — часто запитують вони.-— Ми купуємо багато книг, а син і не дивиться
на них».
Звичайно, помиляються ті батьки, які вважають, що варто лише купити книгу,
як вона відразу ж сподобається дитині. З боку батьків потрібна велика увага до
читання молодшого школяра, допомога і керівництво його читанням. Треба навчити
дітей любити книгу.
Більшість молодших школярів люблять читати. Але самі вибрати книгу вони не
можуть. Тому дуже важливо, щоб дорослі стежили за підбором книг для дитячого
читання. Деякі батьки помилково думають, що будь-яке читання корисно, а інші
вважають, що за читанням дітей повинні стежити вчитель і бібліотекар, а роль
батьків у цій справі невелика. Дійсно, і вчитель, і бібліотекар стежать за
читанням дітей, та не завжди вони можуть захистити учнів від літератури, не
призначеної не для цієї вікової групи. Лише спільні зусилля бібліотекарів,
вчителів і батьків можуть вплинути на правильний розвиток дитячого читання.
Для кожного дитячого віку існують рекомендаційні списки літератури «Що
читати дітям». Вони є в кожній шкільній і районній бібліотеці. До цих списків,
складених з урахуванням віку дітей, включені твори художньої і науково-популярної
літератури, книги класиків і сучасних письменників, українська і зарубіжна
література, поезія і проза.
Батьки повинні стежити, щоб до рук дітей потрапляли книги, призначені для
їх віку. Тому доцільно в основному дотримуватися тих рекомендації, які дані в
списках для читання. Марно деякі батьки гордяться тим, що їх діти із
задоволенням читають книги для дорослих. Це часто буває шкідливим, тому що
молодші школярі не можуть повністю зрозуміти і усвідомити всю глибину твору.
Вони ще не сприймають його належним чином, стежать тільки за розвитком сюжету і
уловлюють лише основний зміст книги. Таке читання виробляє шкідливу звичку
читати поверхнево, пропускаючи опис природи, характеристики героїв, міркування
автора.
Наглядаючи за читанням дітей, треба обов'язково прагнути до того, щоб
книги були різноманітної тематики: казки, оповідання
про тварин і рослини, пригоди, оповідання про героїв, працю дорослих і
дітей, про школу, музику, мистецтво.
Добираючи книги, треба враховувати індивідуальні інтереси дітей. Діти,
особливо хлопчики, часто захоплюються лише пригодницькою літературою. Ця тяга
до пригод, гострим, захоплюючим сюжетам цілком природна, та треба спрямувати її
в потрібне русло. Треба прослідкувати, щоб книги пригодницького жанру не були
єдиними в читанні дітей, щоб до їх рук не потрапляли книги, призначені для
дорослих. Якщо дитину особливо цікавить життя рослин або тварин, нові машини,
мандрівки, слід добирати книги, із яких вона могла б отримати нові і цікаві для
неї відомості.
Особливо треба звернути увагу на розвиток у дітей інтересу до
науково-популярної літератури. Учні четвертого класу повинні читати доступні
для них книги по географії, природознавству, техніці. Треба привчити дитину
брати їх із бібліотеки.
Якщо дитина росла і розвивалася в обстановці, де літературні бесіди,
слухання, читання є нормою повсякденного життя, вона і в школі цікавитиметься
змістовною і різносторонньою інформацією, яку можна почерпнути головним чином
із книг. Із неї виросте зосередженні! читач.
Часто буває так, що дитина знає всі букви, може читати, та не хоче. Батьки
обурюються: «Адже ти вже умієш читати. Невже тобі не хочеться самому прочитати
книжку?» І тоді вхід йде примус: «Прочитай ще хоч рядок», «Доки не дочитаєш
сторінку, не підеш гуляти» та ін.
Педагогічний практикум для батьків.
Аналіз ситуації!
Ситуація
1.
Не можна сказати, щоб Володя не любив книги. Він може подовгу тримати книгу
в руках, роздивлятись малюнки, перегортати сторінки. Та сам читати не любить.
«Тато, у мене цікава книга. Почитай, будь ласка»,— часто звертається він до
батька. Тато бере книгу, читає. Прочитавши главу, відкладає убік: «Читай далі
сам».
Володі цікаво, що буде в наступному розділі. Він береться за книгу, та
самому читати важко: слова не складаються в речення так швидко, як у тата.
Володя перескакує через декілька рядків, тому не все зрозуміло. Деякі слова він
читає неправильно, через це спотворюється зміст написаного. Трошки
помучившись, Володя йде до бабусі, мами або старшої сестри: «Почитай книжку».
Іноді хто-небудь пожаліє, почитає. Володі. І так повторюється майже щодня.
Володя не любить читати самостійно тому, що сам процес читання для нього
важкий. Книги серйозні і цікаві для його віку він читає через силу, а книги
більш легкі для самостійного читання вже не так цікаві для нього за змістом.
Як же зробити так, щоб процес читання став для дітей особистою
необхідністю? (Батьки обмінюються досвідам з нього питання.)
У цій справі дуже корисні ігри, в процесі яких навчання читанню йде
невимушено і весело. Величезну роль відіграють і вечори сімейних читань,
наповнені живим, розумним пловом. Під час сімейного читання батько і мати
зближуються із дітьми, відкриваються для них з іншого боку.
Батьки повинні допомогти дитині розвинути техніку читання. Робота над
технікою читання — процес досить тривалий і не завжди привабливий для дітей.
Однак без нормальної техніки читання навчання в старших класах буде значно
утруднено.
Ситуація
2.
Мати розповідає, що, укладаючи десятирічну дівчинку спати, завжди читає їй
декілька сторіночок із книжки. Так заведено, і дівчинка цілий день чекає цієї
хвилини. Чи згодні ви із тим, що такій великій дівчинці треба читати вголос?
Чим керується мама, читаючи дитині вголос? Що дає така традиція?
Ситуація 3.
Ви Машу не викликайте по читанню,—
хором заявили мені малознайомі другокласники. — Вона у нас не уміє читати. —
Так, не умію,— переконано підтвердила Маша. — Зі мною і мама удома займається,
і бабуся, а я все одно ніяк не навчуся. У чому причина Машинального «невміння»
читати? Як боротися з цим невмінням? Які прийоми допоможуть дитині повірити в
себе?
Ситуація
4.
У нашій сім'ї ми часто даруємо дітям книги. Обов'язково підписуємо їх:
«Сергійкові — в перший день навчання. Нехай воно буде для тебе радісним і
бажаним», «Наталочці — вдень народження від бабусі і дідуся». Такі книги-подарунки
передаються із покоління в покоління. Що дає така традиція? Чи вважаєте ви, що
дітям треба обов'язково дарувати книги?
Бесіда.
Існують різні точки зору на необхідну швидкість читання в кінці
початкового навчання. У програмі початкових класів вона складає 90—100 слів за
хвилину. Деякі автори вважають, що до кінця навчання в початковій школі бажано,
щоб учні читали 120 слів за хвилину.
Василь Сухомлинський у своїй книзі «Розмова з молодим директором школи»
писав, що нормальне читання — це читання в темпі 150—300 слів за хвилину. Щоб
з'ясувати обґрунтованість тих або інших рекомендації!, В. Зайцев, що займається
проблемою техніки читання, зіставив успішність 6—8 класів (відмінників,
хорошистів, трієчників), із швидкістю читання цих же учнів у третьому класі. Що
ж з'ясувалося? Ті, хто став відмінником, читали до кінця третього класу читали
в середньому 150 слів за хвилину, хорошисти — 120 слів за хвилину, трієчники —
80—90 слів за хвилину. Отже, якщо ми хочемо, щоб наші діти займалися переважно
на відмінно, ми повинні виконувати рекомендації В. О. Сухомлинського.
Як показує досвід, більшості учнів цілком, доступна»
швидкість читання 120 слів за хвилину. Як цього добитися? Володимир Зайцев дає
наступні рекомендації:
1.
Якщо дитина
перебуває ще лише на перших сходинках оволодіння технікою читання, не треба
примушувати її подовгу читати. Краще читати трохи менше, та частіше. Почитати
5—7 хвилин і переказати зміст абзацу. Через годину-дві ще 1 — 2 абзаца. Перед
сном ще одна порція. Ефективність такого тренування набагато вища, ніж читання
протягом години-півтори за один прийом.
2.
Добрі результати дає читання перед сном. Справа в тому, що останні події дня фіксуються емоційною пам'яттю, і
в ті години, коли людина спить, вона перебуває під їх враженням.
3.
Якщо дитина не
любить читати, то необхідний особливий режим читання. Дійсно, якщо дитина не
любить читати, то це означає, що у неї при читанні виникають труднощі. У режимі
спеціального читання дитина читає 1 — 2 рядки і після цього отримує короткий
відпочинок. Такий режим автоматично виходить, якщо дитина проглядає діафільми:
два рядки під кадром прочитала, подивилася картинку — відпочила. Наступний кадр
— знову два рядки прочитала, потім подивилася картинку. Цей прийом цілком
підходить тим дітям, які читають неохоче.
4. Для того, щоб привчити дітей самостійно читати, можна використовувати такий
прийом. Хто-небудь із до рослих починає читати дитині, та на найцікавішому
місці припиняє читання вголос. Захоплена подіями в книзі і бажанням узнати, що
відбудеться далі із героями, дитина в більшості випадків продовжує читати
самостійно. Дорослі потім повинні спитати її, про що вона прочитала, похвалити
її за самостійність, висловити надію, що тепер вона завжди сама читатиме.
Наступну книгу можна розпочати читати так само. Поступово
дитина набуває, смаку до самостійного читання. Можна розповісти дитині хоча б
один, але найцікавіший епізод із якої-небудь книги. Молодший школяр обов'язково
спитає: «А що далі? Розкажи, що потім було?»
У відповідь треба дати книгу: «От прочитай. Ти тут дізнаєшся про багато
чого дуже цікавого».
5. Для того, щоб дитина наочно бачила своє зростання в оволодінні технікою
читання, треба частіше вимірювати швидкість читання і робити це найурочистішим
чином. Слід озброїтися годинниками із секундною стрілкою, книжкою з крупним
шрифтом і легким текстом. Нехай дитина читає рівно одну хвилину. Підрахуйте,
скільки слів вона встигає прочитати за хвилину. Важливо оцінювати лише техніку
читання, а не інші достоїнства маленького читача. Для цього недостатньо
загальних слів «добре», «молодець», «вже швидше». Дитині будуть зрозуміліші
конкретніші оцінки («Цілих 20 слів за хвилину! Чудово!», «У березні було 40, а
зараз 45 слів за хвилину!» і т. п.). Необхідно відзначати зростання,
порівнювати сьогоднішні результати із вчорашніми, радіти кожному кроку вперед,
кожному успіху. Педагоги дійшли висновку: якщо дитина на першому році навчання
не навчилася нормально читати, то її інтерес до навчання значно падає.
Навчившись читати, дитина відкриває для себе світ великої літератури.
Особливе місце в ньому посідає казки. Казка — перша сходинка входження в країну
знань, у світ культури. Як говорив Корней Чуковський, «казка є найздоровіша їжа — не ласощі, а насущний і дуже
живильний хліб».
Інколи діти не люблять читати тому, що їх перші самостійні книжки були
нудними, вони не зачепили ані думки, ні почуття дитини, пройшли повз її
свідомість. Тому батькам треба бути особливо уважними до підбору перших книг для
самостійного читання. Книги повинні бути із яскравими малюнками, цікавою
фабулою і невеликі за змістом, щоб дитина змогла швидко прочитати їх.
Щоб дитина полюбила читання, дуже важливо створити її власну домашню
бібліотеку. Своя бібліотека, поличка для книг, можливість обмінюватися книгами
із товаришами — все це викликає у дітей інтерес до книги.
У створенні власної домашньої бібліотеки можуть бути два
підходи.
Перший підхід — це
робоча бібліотека, що допомагає в повсякденній учбовій і позаурочній праці:
словники, енциклопедії, науково-популярна література.
Другий підхід — придбання улюблених книг, що прочитані і стали улюбленими
(книги-друзі, книги-помічники, книги-співрозмовники).
Дитину слід записати в бібліотеку, де із великої кількості книг можна
вибрати те, що потрібне саме їй. Під час першого відвідування бібліотеки батьки
можуть розказати, хто в ній працює, як розташовані книги, де знаходиться періодика,
як займатися в читальному залі та ін.
У деяких сім'ях стало доброю традицією зберігати улюблені дитячі книги.
Життя у цих книг може бути довге: їх читали бабуся, дідусь, мама, тато, а зараз
вони стали друзями дитини. Така сімейна традиція не лише виховує дбайливе
ставлення до книги; це ставлення до книги доповнюється почуттями до найдорожчих
людей.
Зближують батьків і дітей сумісна покупка книг, їх ремонт, наведення ладу
в домашній бібліотеці і, звичайно, сумісне читання і обговорення прочитаного.
Дитина що навіть швидко читає, ще довго потребуватиме того, щоб їй читали
вголос, щоб, читаючи, відповідали на її запитання, ділилися із нею своїми
переживаннями і думками про прочитане.
Вчитель розповідає батькам, як дитина повинна читати книгу. Треба привчити
дітей починати читання з обкладинки і титульного аркуша книги, на яких
наводиться прізвище автора, художника, що зробив малюнки до книги, видавництво
і рік видання. Діти, як правило, не звертають уваги і не прагнуть запам'ятати
ці дані про книгу. «Я забув, хто написав книгу», «А навіщо запам'ятовувати, хто
написав книгу, адже про що написано, я пам'ятаю», «Я всіх письменників плутаю і
ніяк не можу запам'ятати, хто написав які книги»,— нерідко можна чути від
дітей.
Батьки повинні дуже терпляче, але неухильно вимагати від дітей щоб вони
запам'ятовували прізвища автора, художника і назву книги. Корисно буває перед
початком питання спитати дитину, які книги цього письменника вона вже читала і
що вона знає про нього, чи зустрічалися їй вже де-небудь малюнки
художника-ілюстратора книги.
Треба, щоб дитина читала книгу уважно, не поспішаючи. Часто молодші
школярі, прочитавши п'ять-шість сторінок, заглядають на останню сторінку — чим
кінчилося? Прочитавши закінчення книги і дізнавшись про долю героїв, діти,
природно, продовжують читати менш уважно, пропускають цілі сторінки або розділи
книги, а інколи просто залишають її. Батьки уважно повинні стежити за тим, щоб
у дітей не з'явилася така шкідлива звичка. Не слід розказувати дітям
заздалегідь, як розвиваються події в книзі, чим вона закінчиться.
Для дітей молодшого шкільного віку велике виховне значення має розгляд
ілюстрацій в книзі. Вони допомагають дитині зрозуміти і запам'ятати прочитане.
Багато картинок дають можливість уявити собі ті явища і предмети, які дитина
не може побачити безпосередньо. Дивлячись на картинки, можна побувати на
півночі і в тропічних країнах; живучи далеко від моря, побачити пароплави і
бурхливий океан, взнати, як живуть діти в інших державах.
Важливо навчити дітей розглядати малюнки в книзі, помічати цікаві деталі.
Часто діти хоч і дивляться на картинки, але не всі бачать в них. Тому велике
значення мають питання батьків, спрямовані на те, щоб дитина уважно розглянула
те, що зображується. Що намальоване на цій картинці? Як звуть зображених на ній
дійових осіб? Що вони роблять? Чи добре поступають?
Дуже добре, коли діти розповідають про прочитане. Розповідаючи, дитина
розвиває свою мову, у неї виробляється уміння виділити головне в книзі. В
процесі розповіді чіткіше формується ставлення до вчинків героїв, до
описуваних подій.
Якщо дитині важко на перших порах розповісти про прочитане,
треба допомогти їй за допомогою питань: що ти дізнався із книжки? Коли іде це
було? Що тобі сподобалося найбільше?
Питання про прочитане важливе і тому, що батьки можуть проконтролювати
читання дитини чи всю книжку вона прочитала, чи все зрозуміла в ній, чи
правильна її думка про поведінку героїв. Звичайно в бібліотеках дітям ставлять
такі питання. Це дуже дисциплінує їх, примушує уважніше читати і
запам'ятовувати прочитане. Дитині 7—8 років ще важко написати відгук про
книгу, тому треба заохочувати прагнення дітей намалювати самому картинку до
прочитаного.
Учням четвертого класу дуже корисно порадити і допомогти написати відгук
про прочитану книгу. Відгук молодшого школяра про книгу не повинен бути
складним за формою і змістом. У більшості випадків дитина відповідає на
запитання: про кого або про що написана книга? Що сподобалося в книзі і чому?
Хто з героїв особливо сподобався? У відгуку обов'язково указуються автор і
назва книги. Дуже добре, якщо в сім'ї практикуються систематичні сумісні
читання книг вголос. Це зближує батьків і дітей, допомагає батькам краще взнати
дітей, зрозуміти їх інтереси і захоплення.
Як разом читати? Передусім вибирається цікава і захоплююча книга, щоб діти
із задоволенням чекали вечори, коли всі сядуть разом і читатимуть. Читати
вголос слід по черзі: сьогодні читає батько, завтра — син і т. п. Читання
вголос — корисне тренування для дітей: вони звикають читати виразно, голосно і
чітко.
Треба визначити тривалість читання — не більше 45 хвилин, із тим щоб
читання не втомило дітей, не притупило інтересу до книги.
Добре, коли батьки і діти діляться враженнями про книгу. Якщо виникає
суперечка, якщо діти висловлюватимуть неправильні думки, треба в тактовній
формі допомогти їм розібратися в прочитаному.
У сім'ї виховується культура поводження з книгою. По-перше, треба привчити
дітей берегти книгу. Діти повинні знати, що книгу не можна кидати, рвати,
малювати на ній, загинати кути сторінок, вирізати із неї картинки і сторінки.
Особливо дбайливо треба відноситися до бібліотечної книги, її треба обернути в
чистин папір і, прочитавши, здати точно в строк.
Необхідно також привчити дітей дотримувати основні правила гігієни читання.
Діти повинні знати, що очі треба берегти. Не можна читати при слабому
освітленні. Лампа повинна бути з боку лівої руки дитини, світло від неї не повинне
попадати в очі, а падати лише на поверхню столу, де лежить книга. При читанні
слід давати короткий відпочинок очам через кожні 45—50 хвилин.
Підсумки зборів.
Підсумовуючи сказане, треба зазначити: досвід свідчить, що учні, які
погано читають, приречені на неуспішність у середніх і старших класах, де
учбовий матеріал збільшується у багато разів. Крім того, в процесі читання
удосконалюються оперативна пам'ять і стійкість уваги, від яких залежить
розумова працездатність.
(Класний керівник
роздає роздруковані поради батькам.)
Поради батькам
1.
Якщо до школи є
бажання і можливість займатися із дитиною, нехай вона прийде в школу, уміючи
читати. У 4 —5 років вчитися читати легше, ніж в 7—8 років.
2.
Терпляче
допомагайте дитині, якщо у неї недостатня швидкість читання.
3.
Навчаючи дітей
читанню, спирайтеся на їхні інтереси. Дитина, яку вчили читати примусово,
неохоче користується цим своїм умінням.
Більше грайте із дітьми, влаштовуйте з ними літературні вікторини.
Розповідайте дітям казки. Навіть «зовсім великі» діти (ми
часто говоримо семи-восьмирічній дитині: «Ти вже великий*) дуже люблять
послухати казку перед сном. Це заспокоює їх, допомагає зняти напруження.
Частіше влаштовуйте сімейні читання. Дітям, що виросли, читати вголос ще
цікавіше, ніж маленьким. Читайте самі, нехай дитина бачить, що вільний чай мама
і тато проводять не лише біля телевізора. Є речі, які дітям краще не чути і не
знати: наприклад, суперечки батьків на побутові теми і т. п. Та суперечки
батька і матері з приводу прочитаної книги діти повинні чути обов'язково.
Візьміть до уваги, що вік від 7 до 16 років — це проміжок життєвого шляху,
коли людина або набуває потреби в читанні і реалізує її протягом всього життя,
або упускає цю можливість.
Не завжди поспішайте відразу відповідати на дитячі питання, краще порадьте
дитині пошукати відповіді в книгах самостійно.
Збирайте дома різні словники: тлумачний, орфографічний, енциклопедичний,
іноземних слів і т. д.; виховуйте в дитині звичку звертатися до словників і
працювати із ними.
Старайтеся купувати і дарувати дітям хороші книги, обов'язково із надписом.
Звертайте увагу на те, що син або дочка читає.
Разом із дитиною створіть для неї таку бібліотеку, щоб у ній були різні
книги, а не лише, наприклад, фантастика і пригоди.
Разом купуйте, читайте, ремонтуйте книги, обговорюйте прочитане. В цьому
випадку набагато легше впливати на читацькі смаки дитини.
Обов'язково запишіть дитину в бібліотеку. Час від часу ходіть туди разом з
нею.
Немає коментарів:
Дописати коментар